Warranty Policy

CONDITIONS OF WARRANTY

1.         Morgan Home Appliances distributed by the sole agent Messrs DKSH Malaysia Sdn Bhd are fully warranty against manufacturing faults for the period of one (1) year from the date of purchase.

2.         The warranty card is valid only in Malaysia and must be presented together with purchase receipt when servicing is required.

3.         Under the following circumstances, service and parts will be chargeable even within the warranty period: –

            a)         Failure to present warranty card and purchase receipt.

            b)        Any alteration made on the warranty card.

            c)         The damage or defect is caused by misuse, tampering, fire, household pets, abnormal voltage and unauthorized modification or wrong installation. (Installation not carried out as recommended).

            d)        Corrosion, rusty and stain.

            e)         No warranty for accessories including burner cap, burner ring, wok stand, hose, filter, lid, knob, tray, fan blade, pot, jug, remote control and light bulb.

4.         The warranty does not cover any damage and /or losses, consequential or otherwise, whatsoever and howsoever caused by any manufacturing defects.

5.         All faulty parts and material due to manufacturing defect within the warranty period are limited to one free replacement only.

6.         Warranty is void for commercial usage.

7.         Company will dispose off set at its discretion if set is not collected after 60 days from the date of jobsheet issued.

8.         Warranty is not valid unless warranty card is duly completed and send to or registered on-line (www.morgan.my) to DKSH Malaysia Sdn Bhd within 14 days of purchase date.

9.         In case of discrepancies, term and condition of warranty will be taken from website shall be apply and prevail.

            * NOTE: In case of discrepancies between the English, Bahasa Malaysia and Mandarin version, the English version shall apply and prevail.

DKSH Malaysia Sdn. Bhd. reserve the right to amend any of the conditions listed above.

SYARAT-SYARAT JAMINAN

Morgan Home Appliances yang diedar oleh agent tunggal DKSH Malaysia Sdn. Bhd. dijamin sepenuhnya daripada kecacatan cela buatan dalam tempoh satu (1) tahun berikut mulai          daripada tarikh pembelian.

2. Kad jaminan ini hanya sah di Malaysia sahaja dan mesti mengemukakan kad jaminan ini dan resit apabilah berkehendakan perkhidmatan.

3. Dalam keadaan seperti berikut, perkhidmatan dan alat-alat ganti akan dikenakan bayaran tanpa mengira tempoh jaminan.

            a)         Gagal mengemukakan kad jaminan dan resit pembelian.

            b)        Pindaan-pindaan terhadap keterangan asal dalam kad jaminan.

            c)         Kecacatan yang timbul akibat dari salah guna, penyelewengan, kilat, serangga-serangga, dan pembaikan yang dilakukan oleh pihak yang tidak bertauliah. (Pemasangan tidak dijalankan seperti yang disyorkan).

            d)        Kakisan,berkarat dan kekotoran yang disebabkan oleh salah guna.

            e)         Tiada jaminan untuk aksesori termasuk penutup penunu,gelang penunu, tunku kuali, hos, penapis, penutup, tombol, dulang, bilah kipas, periuk, jag, alat kawalan jauh dan mentol lampu.

4.         Jaminan ini tidak meliputi sebarang kerosakan dan kehilangan yang merupakan akibat langsung atau sebaliknya, apa sahaja dan dengan apa cara pun disebabkan oleh sebarang  kecacatan dalam pembuatan.

5.         Segala kerosakan alat ganti disebabkan oleh kecacatan pembuatan dalam tempoh jaminan hanya terhad kepada satu penggantian percuma sahaja.

6.         Jaminan terbatal jika alatan digunakan untuk tujuan pemprosesan dalam perniagaan.

7.         Syarikat akan melupuskan alatan yang dihantar bagi tujuan pembaikkan dan tidak dituntut dalam masa 60 hari.

8.         Kad jaminan tidak sah jika pelanggan tidak melengkapkan dengan sewajarnya dan dihantar atau didaftarkan didalam talian (www.Morgan.My) kepada DKSH Malaysia Sdn Bhd dalam         tempoh 14hari dari tarikh pembelian.

9.         Sekiranya terdapat percanggahan terma dan syarat jaminan,pihak syarikat akan memaklumkan di laman web dari semasa ke semasa.

            * NOTA: Jika terdapat apa-apa perbezaan di antara versi bahasa inggeris,bahasa malaysia, dan bahasa cina,versi bahasa inggeris yang akan digunapakai.

DKSH Malaysia Sdn. Bhd. berhak untuk meminda sebarang keadaan yang tersenarai di atas.

保证条件

1.         MORGAN Home Appliances 由经销商DKSH Malaysia Sdn. Bhd 总代理,並提供一年限期的保证。(仅限于厂商装配上之错误)

2.         此保证卡只适用于马来西亚。当需要保养服务时,必须出示此保证卡及有关收据。

3.         在下列情况下,即使是在保证期间内,服务和更换零件亦将收费:-

            a)        无法示出保证卡片和有关收据。

            b)        更改保证卡正确资料记录。

            c)        损坏是由于误用,破坏,火患,闪电或虫蚊蛀蚀怀以及经过未授权技工修理而导致的损坏。(未按建议进行安装)

            d) 腐蚀、生锈和污渍。

            e) 保修不包括燃烧器盖、燃烧器环、炒锅架、软管、过滤器、盖子、旋钮、托盘、风扇叶片、锅、水壶、遥控器和灯泡

4.         此保障不包含任何因厂商缺陷所导致,引发的任何损坏及或失误,后果或相关损失。

5.         在保证期间,因制造缺点而损坏的零件或材料只可免费换一次。

6.         产品如用于商业用途,保证卡将自动失效。

7.         如果自维修工作单发出之日起的60天后仍未来领取维修产品,公司将自行决定处置或酌情处理。

8.         必须在购买产品后14 天内正确填写保修卡并发送至 DKSH Malaysia Sdn Bhd 或在线注册(www.morgan.my),否则保修无效

9.         如有不符,以公司网站上的保修条款为准。

            * 备注: 若英文,马来文和中文版本之间出现不一致,一切将依英文版本为准。

DKSH Malaysia Sdn. Bhd.可保留权利修改以上各项条款。

Download General T&C